torsdag 1 september 2011

Ciabatta





Att baka är bland det bästa jag vet, det är nog tur att vi bara har 2 frysar. Annars skulle jag baka jämt. Igår blev det ciabatta 14 st, mums:) Recept Linnea Seidel
6 st
• 3 dl naturell yougurt
• 3 dl vatten
• 4 msk olivolja
• 25 gr jäst
• 3 tsk flingsalt
• 4 dl durumvete
• 8 dl vetemjöl special

Häll yougurt, olivolja & vatten i katrull, värm till fingervarmt 37 grader.

Blanda torra ingredienser, mixa sen allt, efter ha löst jästen med yougurt olivolja & vatten.
Låt jäsa 60 min. Baka ut , jäs igen 30 min.
Grädda 200 grader i 25 minuter.

Sen blev det ett besök i kryddträdgården där det ännu växer, jag tänkte ta in lite kryddor och torka, men jag tror jag väntar ett tag till.








Rönnbären lyser upp.










Körsbärstomaterna har kommit hoppas dom hinner bli röda


1 kommentar:

Anna Hovskägg sa...

Men ååh så gott med nybakat! Borde baka oftare... & blåbärsmuffins lät jätte gott! Här äts det ofta frödinge blåbärspaj med grädde. 20 min i ugn, så är det klart ;)