tisdag 2 augusti 2011

Ge sitt hem tid

Genom åren så har jag lärt mig att tid är något viktigt. När man flyttar till nytt så ska man bo in sig, jag har bott i 2 länder, 8 lägenheter & 1 hus. Och att skynda fram ett hem det går inte. Inte för mig.

I min första lägenhet var ett ihop plock. Men mest blått med bruna 70 tals soffor. Blått draperi, blått överdrag till soffan blåa gardiner och blå toa, galet mycket blått.
Jag minns bara det. Jag minns inte Ikeas vita 70 tals lampa (bumling kopia) som hängde i köket & dom fina pinnstolarna i köket.
Det är tur man kollar ibland i album & får hjälp att minnas. Så jag kan hitta stolar & lampa så dom får flytta in här:) just nu står dom i ett förråd.
Ett hem är viktigt & viktigt att man trivs. Jag älskar mitt hem och ger det tid. Bromsar upp mig själv och funderar alltid 3 gånger extra. Jag tror att det blir bättre & billigare ;) om man ger sitt hem tid.



I ett annat hem där bordet har strumpor:)

Inga kommentarer: